Ledig söndag

I ett litet team som jag jobbar i nu är det ofta att man får hålla sina lediga dagar ensam. Det kan bli ganska tråkigt, eller så kan man helt enkelt göra något bra av det, så som jag gjorde idag!

Jag följde med våra samarbetspartners på dykbåten för att snorkla. Fick se både det ena och det andra, tex. en stor hummer! Att snorkla/dyka i Thailand är helt fantastiskt, lika imponerande varje gåg att få simma runt bland alla dessa fiskar i världens största akvarium. O gud vad jag längtar efter att dyka nu när jag såg alla dykare. På fredag är det dags. Då påbörjar jag och min kollega vår Advance Diving Course vilket innebär (till största del) att jag får dyka djupare än förut, vilket är bra om jag tex har lust att göra ett vrakdyk, vilket jag har!

Efter en hel dag på båten utan solkräm är jag nu lite bränd, så vad passar bättre då än att gå och få en aloe vera massage?! Ca 80SEK för en timmes massage!

Måste även berätta att jag blev påkörd av en longtailbåt när jag var i och snorklade. Ingen större sakda på mig, mer än lite ont i benet och en riktig chock. Det ända jag tänkte var "tänk hur illa detta kunnat sluta". Kaptenen på båten bara skrattade och sa "Soolllyy.."


Longtailbåtar vid strandkanten!


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Men shit vilken tur att det gick så bra! Kunde ju lika bra fått en smäll i huvudet eller nått:S KRAM

2011-01-03 @ 16:42:52
URL: http://mammastheo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0