Hemma igen

Efter två veckors kurs på Gran Canaria är jag nu hemma igen. (Kom hem i onsdags)

Den stora provdagen började med att vi nervösa fick sitta och ha lektion i en timme innan väl provet började. Kan säga att ingen kunde koncentrera sig eftersom alla ville ha provet överstökat. Själva provet var lättare än jag trodde, hade inte alls tränat på dessa "lätta" saker, så därför blev det ändå svårt.

Efter provet fick vi två timmars ledigt då vi lade oss vid poolen!! Sedan gick vi nervöst tillbaka till skolan, inställda på att få göra om provet. Fick reda på att jag klarat provet! PUUH!! Sedan skulle de läsa upp vilka som fått extra bra på provet och där var mitt namn med!! "Malin Olsson, excellent result on the test, only 1,5 point wrong answers" Så tack för alla lyckönskningar!

När nervositeten över provet lagt sig så kom nästa nervositet - får jag jobb? vart hamnar jag? vilka arbetsuppgifter kommer jag ha? m.m. Här blev ännu en lång väntan innan man fick beskedet. Och när beskedet kom så blev det - BARNLEDARE i THAILAND!!! Kunde det bli mer perfekt? Knappast! Är så glad! Anledningen till att jag är hemma nu är för att jag väntar på mitt visum. Vill bara komma iväg från kalla Sverige och jobba nu, men lär dröja ca två veckor till. Visst är det roligt att vara hemma igen, men jag vet att det jobbiga väntar bakom hörnet - att ta farvär av alla en gång till.

Många av er har säkert trott att det inte gick så bra för mig, därför jag inte ville skriva är, men så var inte fallet! Har tagit lite tid att komma in i allt här hemma igen och alla här vill ju höra min historia "live", därför har ni som "bara" läser bloggen blivit lite lidande tyvärr.

Vad har då hänt sen jag kom hem? Minns knappt :P
*Varit och föreläst på skolan, kändes konstigt att komma tillbaka dit igen
*Fika, fika och fika, jag älskar att fika!!!
*Bakat och varit onyttig! Ska börja ett nyttigare liv i Thailand! (Lycka till Malin)
*Promenader
*Filmkväller
*Träffat alla underbara igen (nästan)

Nu ska jag köra  hämta mamma och imorgon ska jag vaccinera mig!

Ha det bra!
Kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0