3 rätters á la Malin

Igår bestod dagen mest av att städa och laga mat. Jag hade nämligen bjudit hem Palle till mig för en mysig middag, bara vi två! Jag dukade fint med vit duk, finporslinet, levande ljus och nyplockade blommor från trädgården.

Menyn betod av:
Förrätt: VitlöksbrödHeart Beats
Huvudrätt: Fläskfilé i ostsås med hasselbackspotatis
Efterrätt: After eight kladdkaka
Dryck: Vitt vin - Heart Beats

Det var väldigt gott om jag får säga det själv! Rött vin hade kanske varit mer passande till maten, men eftersom vi båda gillar vitt bättre så fick det bli det! Världens sötaste vinflaska som vi köpte tillsammans i tyskland och bara väntat på rätt tillfälle att öppna!

På allmän begäran bjöds det återigen på after eight kladdkaka. Som folk tjatat på mig att jag skulle baka den igen. Palle, mamma och Sanna som redan smakat den plus Anniken och jag tror även Pernilla som inte smakat den ännu, så skyndar ni er hit så kanske ni har tur att det finns en bit kvar!

Efter maten blev det mys, film och lite fotboll! Tack för en trevlig kväll Palle <3


Dukat för två
Dukat för två!

 

Kommentarer
Postat av: Anniken

Vad mysigt! :)

2008-10-20 @ 21:23:00
URL: http://anniken.blogg.se/
Postat av: Anniken

hehe, ne städa är jag mätt på nu :P

2008-10-21 @ 13:31:13
URL: http://anniken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0