Hur jag har det i korthet

Boende
De kommande sex månaderna kommer jag till att bo i Patong (Phuket) i Thailand. Här ar jag ett eget rum med dusch/toalett och tillgång till internet. Vi har en pool och från mitt rum har jag utsikt över ett vattenfall! Kingsize säng och balkong är andra saker som hör till mitt nya boende!!

Arbete
Jag jobbar på ett fem stjärnigt väldigt fint hotell i en barnklubb. Här är det full rulle hela dagen med olika aktiviteter så som after beach och disco. Så jag arbetar och tillbringar alltså väldigt mycket tid på hotellet. Hotellet ligger ca tio minuters bilfärd frn mitt boende. På hotellet äter jag all mat, dvs. frukostbuffé, lunchbuffé samt middagsbuffé.

Fritid
Fritid är något som man inte har för mycket av här, snarare tvärtom. Har en och en halv ledig dag per vecka. Under mina lediga dagar har jag bla. varit på stranden, snorklat, fått massage och shoppat.

Team
Arbetar i ett team på 10 personer, svenskar, finskar och en dansk. En dag per vecka har vi team kväll då vi gör något roligt tillsammans!

Saker jag kommer sakna
Det ända jag tänkt på än så länge är kranvatten. En sån självklar sak här hemma som att bara sätta glaset under kranen och dricka är lite mer komplicerat här. Självklart saknar jag alla hemma och känslan att ha en riktig äkta vän som man kan lita på till 110% saknar jag. Kommer nog komma på mer under tiden här-

Saker jag ska göra innan jag lämnar Thailand
Gå på Thaimassage
Ta dykarcertifikat, genom snorklingen har jag upplevt en helt annan värld där under tan som jag vill utforska ännu mer
Likadant här, listan kommer fyllas på

Kommentarer
Postat av: pernilla

Saknar dig min vän!<3

Massa kramar! Theo kramar oxå:)

2008-11-19 @ 18:30:32
URL: http://pernillasidnor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0